Wednesday, November 19, 2008



WANITA JIN & SIHIR ( BHG 3 )

3 KAEDAH PULIH SIHIR/GANGGUAN MAKHLUK HALUS
----------------------------------------------------------

* Berubat dengan orang yang arif tentang sihir/ gangguan makhluk halus.
Jangan sesekali berubat dengan orang yang melakukan rawatan / meminta pertolongan jin( an- Nusyrah). Ia dilarang sama sekali dalam Islam. Selain dilarang, berkemungkinan pesakit akan bertambah teruk. Ini kerana,orang yang memnita pertolongan jin tadi akan 'melepaskan' atau 'menambah' bilangan jin mendampingi pesakit, lalu akhirnya menyakiti pesakit tadi.


* Merawat diri sendiri
Iaitu dengan memperkuatkan roh kita, kerana apabila roh kuat Iblis dan syaitan tidak akan berupaya menyakiti seseorang. Caranya dengan cara mendekatkan diri dengan Allah.Di samping menunaikan amal ibadah wajib, dengan melakukan amalan-amalan sunat secra berterusan dari hari kehari sehingga dikasihi Allah dan juga dapat menguatkan roh kita.Apabila dikasihi Allah, maka doanya akan diperkenankanNya.
Namun ada juga pesakit yang tidak solat, tidak tahu membaca Al-Quran dan tidak tahu membaca doa maka kaedah rawatan ini tidak sesuai untuk pesakit sebegini.


* Berubat dengan orang arif & berubat dengan diri sendiri
Iaitu seperti kaedah pertama dan kedua. Kaedah ini merangkumi amalan :
a) solat taubat yang diikuti istighfar 100x
b) solat tahajud
c) solat witir
d) solat tasbih
e) zikir
f) berdoa dengan al-Asma al- Husna
g) selawat ke atas Nabi s.a.w
h) solat hajat

Rangkaian amalan ini hendaklah dilakukan pada waktu mustajab; iaitu satu pertiga malam terakhir , lebih kurang bermula jam 3 pagi hingga ke subuh.Allah menjanjikan kemakbulan doa pada waktu itu & keampunan bagi yang memohon keampunan.

AMARAN ALLAH
“…Dia (Iblis) adalah dari golongan jin, maka ia menderhakai Tuhannya, patutkah kamu mengambil dia (Iblis) dan turunan-turunannya sebagai pemimpin selain daripada-KU, sedang mereka adalah musuhmu? Amat buruklah Iblis itu sebagai pengganti (Allah) bagi orang-orang yang zalim” (Al-Kahfi: 50)

No comments: